Biografi

KULENIUS KOMMUNIKATION AB


OM


 

Med över 20 års erfarenhet av rese-, event- och upplevelseindustrin kan jag ge dig en stor portion personlig kompetens in i ditt projekt. 

 

Jag började som privatresesäljare 1995 på Globetrotter på Norrlandsgatan och har sen dess byggt på min kompetens inom grupp & konferensresor, eventprojektledning, arenaproduktion och nu senast med destinationsförsäljning

Jag gillar att 'hoppa in' i alla tänkbara produktioner och projekt, stort som smått. 

 

Jag ser fram emot att tillföra ditt uppdrag en massa kunskap, energi och glädje.

 

/ Martina

ERFARENHET


2019 -


 

Kulenius Kommunikation AB


 

SENIOR PROJECT MANAGEMENT


 

Att få ta helhetsansvar för  min egen framtid är en dröm som nu uppfylls. 

2012 - 2014


 

Fotografiska



SALES MANAGER MEETING & EVENT


 

Uppdraget var att attrahera och locka ännu fler event och konferenser till Fotografiska som på knappt två år från öppning blivit en av Stockholms hetaste 'destinationer', en klar succé! 

2013 fick Fotografiska utmärkelsen Stockholmsgasellen av Dagens Industri.

 

1999 - 2005


 

Bodén & Co Kommunikation

 

PROJECT MANAGER 


 

Jag började min eventbana på Bodén & Co som Produktionsledare och avslutade som Projektledare.

Under de år jag var en Bodénare vann vi 5 av 6 gånger Årets Bästa Eventbyrå av tidningen Resumé samt utnämndes av tidningen Dagens Industri till Sverige Bästa Byrå.

We sure walked some extra miles those years <3

 

I'M MARTINA


Senior Project Manager

2014 - 2019



Copperhill Mountain Lodge


 

SALES MANAGER SVERIGE


 

Copperhill är fjällvärldens absolut vackraste hotell med ett unikt läge på Förberget med den Jämtländska naturen runt husknuten. 

Copperhill Mountain Lodge har fyra gånger vunnit ‘Sweden’s Best Ski Resort’ i den prestigefulla tävlingen World Ski Awards. 

2005 - 2012


 

Stockholm Globe Arenas (Stockholm Live)



SALES & BUSINESS DEVELOPMENT B2B


 

När jag började 2005 ägdes Globenarenorna (SGA) av Stockholms stad. 2008 kom AEG (Anschutz Entertainment Group) in som ny ägare av driftsbolaget, i en familj av 150 arenor över hela världen. En mycket spännande och utvecklande tid på många sätt där B2B-eventen som segment ökade avsevärt.